您现在的位置: Language Tips> Book Channel> Book Review  
 





 
The Great Wall of China 万里长城建造时
[ 2008-02-25 16:15 ]

 

特别推荐:《欲望都市》热卖中!
 
 


Author: Franz Kafka

List Price: £1.5

Pages: 240

Publisher: Penguin Books Ltd

ISBN: 0141022302

  |Character Information|

 

Book Description:   

Malcolm Pasley's translations, together with those in a forthcoming companion volume, The Transformation ('Metamorphosis') and Other Stories, are distinctive in that they illuminate Kafka's life as well as his art by presenting the works in the sequence in which they were written. Unlike other editions popularly available, this one has been prepared directly from the author's manuscripts. In its fidelity to the text it vastly alters our received versions of many of Kafka's greatest works, besides correcting numerous errors of detail. This volume contains the major short works left by Kafka, including Blumfeld, an Elderly Bachelor, The Great Wall of China and Investigations of a Dog, together with The Collected Aphorisms and He: Aphorisms from the 1920 Diary.

中文简介:   

卡夫卡的《万里长城建造时》是一部令人费解的小说,解释其意义的根据不是其所指的中国的建筑、制度或历史,而是西方关于中国与长城的观念与想象传统。从文艺复兴时代的传说与发现,到启蒙运动时代的见证与赞叹,西方有关中国的叙述很早就与长城联系起来。认识一种文化,莫过于找到一种具有原型意义的象征,如金字塔与埃及文明,万里长城与中国。长城作为一个奇迹,在西方视野中逐渐成为中国文明的象征,并逐渐被赋予不同甚至相反的含义。

这部小说令人费解的不仅是它的题材,还有意义。小说讲述了一个奇幻神秘的故事:从一个无法想象的久远时代起,在苍穹覆盖不了的帝国土地上,中国人开始修建万里长城。修建长城的目的据说是防御北方游牧民族的入侵,修建长城的方法是:分段修筑。奇妙的不是这个奇迹般的工程,而是完成这项工程的组织。那种由无数个人汇集起来的排山倒海的力量,修筑巴别塔、金字塔、万里长城的力量,究竟是怎样被调动的?领导者究竟怎样把个人身上那种散乱的“可能性都汇集到一个目的上”,创造出奇迹?关键在于分段而筑。万里长城是一项浩大的工程,任何个人都渺小得看不到它的完成。为了避免经年累月地在荒郊野外砌石头会让人“对自己、对长城、对整个世界都失去信心”,领导者让每一队劳工在砌完500米后就调往另外一个地方。当然,问题也就出在这种“分段而筑”的办法上,它与修建长城的目的正相矛盾。“使用这种方法当然就留下了许多缺口……据说有一些缺口从来就没有堵上……”一道奇迹般的大墙,从西南到东南,跨越帝国的北方边境,但充满缺口,从不连贯,这样又如何起到防御作用?充满缺口的墙实际上已经变成了门。

 About Author:

Franz Kafka, 1883-1924. Kafka was an Austrian writer whose stories, such as "The Metamorphosis", and novels, including The Trial and The Castle, concern troubled individuals in a nightmarishly impersonal world -- a major theme of Existentialism and reality.

卡夫卡(Franz Kafka 1883~1924) ,奥地利小说家。卡夫卡生于布拉格的一个犹太人家庭,1901年入布拉格大学学文学,后转学法律,1906年获法学博士学位,1923年迁居柏林,1924 年6月3日病逝于维也纳附近的基尔灵疗养院。

卡夫卡是欧洲著名的表现主义作家。他生活在奥匈帝国行将崩溃的时代,又深受尼采、柏格森哲学影响,对政治事件也一直抱旁观态度,故其作品大都用变形荒诞的形象和象征直觉的手法,表现被充满敌意的社会环境所包围的孤立、绝望的个人,成为席卷欧洲的“现代人的困惑”的集中体现,并在欧洲掀起了一阵又一阵的“卡夫卡热”。

此人象凡高一样,生前默默无闻,死后却受人追捧。


 

 
 
相关文章 Related Stories
 

 

 

 
 

本频道最新推荐

     
  Hanover Square 追忆似水年华
  Who Was Anne Frank?
  All Mum's letters 家书
  The Flower Drum Song 花鼓戏
  A Funny Memory 童真记趣

论坛热贴

     
  情人节浪漫短信
  我们可以达到母语是英语国家人的水平吗?
  常见的英语介词短语搭配
  The Spring Festival Draws Near
  “河流湖泊密集之地”如何翻译好?
  可译还是不可译---"鼠"不尽?